Home

berlin_noche24

Geen woorden, maar daden. Ik ren langs de oude stenen brug, vastbesloten om te blijven rennen. Net de zoveelste poging achter de rug om jou terug te vinden, jou opnieuw te raken. Als jij geen woorden vindt, dan ik ook niet. Dan zoek ik niet eens. Of dan hou ik er in elk geval mee op. Ik heb genoeg moeite gedaan.

Ik loop voorbij een nachtwinkel, even later voorbij het café waar we elkaar leerden kennen. Het is gesloten. Zelfs wanneer ik voorbij de verduisterde kroeg flits, weet ik nog waar je zat die avond. Je keek zo mooi naar mij, en ik was zo trots dat ik iemand zo mooi kon laten kijken. Ook daarom ben ik nu zo kwaad. Alles voelt verkeerd. Ik heb gedaan wat ik kon. Jou nagelopen, ook al was je nog slechts een stip aan de horizon. Jou gezocht, ook al was je nog maar een schim van jezelf.

*uit een gedicht van Johanna Pas www.johannapas.be.

Lees verder via deze link.

Geef een reactie

